eBankNet
Logo
Przed zalogowaniem
  • Sprawdź czy używasz szyfrowanego połączenia
    1. Czy adres rozpoczyna się od "https://" ?
    2. Czy w oknie przeglądarki widoczna jest ikona kłódki oznaczająca połączenie szyfrowane?
  • Zweryfikuj certyfikat strony (np. klikając na kłódce)
    1. Czy certyfikat został wystawiony dla właściwej domeny (adresu)
    2. Czy certyfikat jest ważny?
  • Film na temat bezpieczeństwa kliknij tutaj
Bezpieczeństwo
  • Pamiętaj o zachowaniu zasad bezpieczeństwa: SPRAWDŹ
  • Chroń swoje hasła;
  • Nie udostępniaj nikomu haseł jednorazowych;
  • Nie odpowiadaj na e-maile zachęcające do ujawnienia danych i haseł;
  • Podawaj hasła wyłącznie aby autoryzować transakcję;
  • Nie podawaj haseł na stronie bez certyfikatu;
  • Zanim podasz hasło - sprawdź certyfikat strony;
  • Zawsze aktualizuj oprogramowanie antywirusowe i systemowe;
Komunikaty
06.06.2023 - ZAGROŻENIE BEZPIECZEŃSYWA DANYCH UWIERZYTELNIAJĄCYCH

Prosimy o zapoznanie się z komunikatem dotyczącym zagrożenia bezpieczeństwa danych uwierzytelniających: SPRAWDŹ

09.12.2022 - UWAGA NA OSZUSTWA BLIK

BLIK, choć jest bezpiecznym środkiem płatności, bardzo często zachęca oszustów do korzystania z niego w celu wyłudzania pieniędzy. Zapoznaj się z metodami oszustwa na BLIK i zasadami jakie stosować, aby nie dać się okraść: SPRAWDŹ

07.12.2022 - PRZELEW NA TELEFON BLIK ORAZ EXPRESS ELIXIR W APLIKACJI MOBILNEJ BANKU

Informujemy, że w związku z rozwojem mobilnych usług elektronicznych Banku Spółdzielczego w Czarnym Dunajcu, w dniu 07.12.2022 w aplikacji mobilnej Banku BSCZDMobileNet udostępniono usługę przelew na telefon BLIK. Ponadto, umożliwiono realizację natychmiastowych przelewów Express Elixir w aplikacji mobilnej - usługa dostępna pod funkcją "Szybki przelew".

01.12.2022 - EXPRESS ELIXIR

Informujemy, że w związku z rozwojem usług elektronicznych Banku Spółdzielczego w Czarnym Dunajcu, w dniu 01.12.2022 w systemie bankowości elektronicznej eBankNet udostępniono usługę natychmiastowych przelewów Express Elixir.
Maksymalna kwota pojedynczego przelewu wynosi 4 000 zł. Opłata za przelew zgodna z taryfą prowizji i opłat Banku Spółdzielczego w Czarnym Dunajcu.

UWAGA - VOICE PHISHING

Voice phishing - czyli oszustwo z wykorzystaniem połączenia telefonicznego, vishing polega na podszywaniu się pod osobę pracującą w danej instytucji, aby zdobyć zaufanie ofiary i wyłudzić od niej poufne dane. Scenariuszy ataku jest naprawdę wiele, w jednym z nich atakujący może podać się za pracownika banku i poprosić o zainstalowanie aplikacji, aby usprawnić kontakt z Bankiem. Następnie może zapytać o dane uwierzytelniające w celu zapobiegnięcia dalszej utracie środków.

Schemat działania przestępców

- przestępcy dzwonią do Klienta Banku Spółdzielczego z numeru Infolinii Banku tj. 801 321 456 lub 86 215 50 00;
- osoba dzwoniąca posiada ukraiński akcent i przedstawia się jako pracownik Banku;
- prawdopodobnie oszust będzie znał imię i nazwisko Klienta, a może nawet jego adres, który znajdzie w Internecie;
- rozmowa będzie dotyczyła zablokowania przelewu wykonanego przez Klienta lub dokonania transakcji kartą, aby pod pretekstem usprawnienia komunikacji z Bankiem lub usunięcia wirusa, przekonać Klienta do zainstalowania aplikacji, która przejmie kontrolę nad urządzeniem Klienta;
- osoba dzwoniąca może także próbować wyłudzić dane do logowania do bankowości internetowej lub dane odnośnie karty płatniczej;

Jak się bronić?

- Bank nigdy nie poprosi o pełny login i hasło oraz pełny numer karty płatniczej i kod CVV poprzez telefon, wiadomość sms czy email. Jeśli masz jakiekolwiek podejrzenia oszustwa - rozłącz się. Nie akceptuj żadnej propozycji alternatywnego kontaktu i samodzielnie zadzwoń na numer infolinii lub Banku.
- nie instaluj żadnej proponowanej aplikacji do kontaktu z Bankiem lub sprawdzeniu rachunku.

PROFIL ZAUFANY/MOJE ID

Z satysfakcją informujemy również o uruchomieniu nowej usługi w Banku Spółdzielczym jaką jest Profil Zaufany oraz MojeID. Metoda potwierdzania tożsamości Klienta w systemach elektronicznej administracji.

Klienci Naszego Banku mogą w kilku krokach potwierdzić swoją tożsamość przy użyciu bankowości internetowej oraz skorzystać z rozwiązania na wygodne założenie Profilu Zaufanego bez konieczności wychodzenia z domu.